poniedziałek, 7 marca 2016

Słowiańskie Santony

Witam.
Dzisiejszy szybki post jest o Santonach, czyli małych glinianych figurkach, w których zakochałam się będąc w podróży poślubnej na południu Francji. Są to figurki, przedstawiające zwykle świętego do szopki bądź ludowe postacie.
Niestety, do dziś nie mogę sobie wybaczyć, że nie kupiłam żadnego takie cacuszka tylko skończyło się na zrobieniu paru zdjęć :( 







Ale jakiś czas temu, będąc na Słowacji, w którymś skansenie wpadły mi w ręce piękne ludowe figurki- ze słomy! Wybór był ogromny i nie mogłam się zdecydować. Ostatecznie padło na dwie cudne kobitki :)














 

Są to moje Słowiański Santony, które zdobią wiszącą szafkę w kuchni. 


 

Szafka oczywiście od babci Stefci.

Papatki. Kamila.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz